| Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
|---|---|---|---|
| 2021-07-26 22:33:15 | Powietrze | Publikacja | redaktor1 |
| 2021-07-26 22:33:12 | Powietrze | Zapis tymczasowy Zajawka (PL): INFORMACJA NA TEMAT OBOWIĄZKU ZGŁOSZENIA DO EWIDENCJI ŻRÓDEŁ CIEPŁA ORAZ RODZAJU SPALANEGO PALIWA | redaktor1 |
| 2021-07-26 22:30:58 | Powietrze | Publikacja | redaktor1 |
| 2021-07-26 22:30:54 | Powietrze | Zapis tymczasowy
Treść (PL): INFORMACJA NA TEMAT OBOWIĄZKU ZGŁOSZENIA DO EWIDENCJI ŻRÓDEŁ CIEPŁA ORAZ RODZAJU SPALANEGO PALIWA W związku z informacją udostępnioną przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego od 1 lipca 2021 każdy właściciel lub zarządca budynku będzie składał w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) deklarację dotyczącą źródeł ciepła i spalania paliw. Od 1 stycznia 2021 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów. Nakłada ona na właścicieli i zarządców budynków obowiązek raportowania, w jaki sposób ogrzewają swoje obiekty. Służyć ma do tego Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków. Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) będzie mechanizmem informatycznym, który posłuży do zidentyfikowania źródeł niskiej emisji z budynków. Kryterium wpisu budynku do systemu będzie stanowiła moc źródła. W związku z tym, w CEEB zostaną objęte budynki mieszkalne, budynki użyteczności publicznej, w tym małe lokalne ciepłownie, zakłady produkcyjne, magazyny, garaże, gospodarstwa rolne, a nawet kościoły i szpitale pod warunkiem, że nominalna moc cieplna wykorzystywanego źródła spalania paliw nie przekroczy 1MW. Deklaracje mają zawierać adres nieruchomości, imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku, jego telefon, adres poczty elektronicznej, informacje o liczbie i rodzaju źródeł ciepła oraz wykorzystywanych w nich paliwach. W przypadku zmiany ww. danych, właściciel lub zarządca budynku lub lokalu jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia, w którym zaistniała zmiana. Dane do CEEB mają pochodzić nie tylko z deklaracji mieszkańców, ale także z innych rejestrów oraz z kontroli i interwencji tj. kontrole kominiarskie, straży miejskiej (np. kontrole palenisk), kontrole przedsiębiorców prowadzone przez inspekcję ochrony środowiska, gospodarowania odpadami, ściekami. Przepisy zakładają 12-miesięczny termin na złożenie deklaracji CEEB dla budynków już istniejących - licząc od 1 lipca br., oraz 14-dniowy dla nowo powstałych. Niezłożenie deklaracji zgodnie z art. 27h ust.1 ustawy z 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw jest zagrożone karą grzywny. SANKCJE ZA NARUSZENIE PRZEPISÓW UCHWAŁ ANTYSMOGOWYCH Przestrzeganie przepisów wprowadzonych uchwałą antysmogową będzie kontrolowane zarówno w kwestii posiadanych urządzeń grzewczych jak i stosowanych rodzajów paliw (w przypadku rodzaju paliwa nie dotyczy województwa lubuskiego). W uchwałach antysmogowych brak jest regulacji odnoszących się do sankcji, jaka grozi za niestosowanie się do przepisów tych aktów prawa miejscowego. Sankcja ta została wskazana w art. 334 ustawy Prawo ochrony środowiska, zgodnie z którym: Kto nie przestrzega ograniczeń, nakazów lub zakazów, określonych w uchwale sejmiku województwa przyjętej na podstawie art. 96, podlega karze grzywny. Zgodnie z art. 24 Kodeksu wykroczeń grzywna wynosi od 20 zł do 5 000 zł, przy czym w postępowaniu mandatowym można nałożyć grzywnę w wysokości do 500 zł, a jeżeli czyn wyczerpuje znamiona wykroczeń określonych w dwóch lub więcej przepisach ustawy – 1 000 zł. Należy pamiętać, że zgodnie z art. 225 Kodeksu karnego, udaremnianie lub utrudnianie przeprowadzenia kontroli jest przestępstwem zagrożonym karą aresztu Organami uprawnionymi do nakładania mandatów są policja, inspektorzy Inspekcji Ochrony Środowiska oraz straże gminne. WYMAGANIA OKREŚLONE W UCHWALE ANTYSMOGOWEJ SEJMIKU WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO
|
redaktor1 |
| 2021-07-26 22:25:14 | Powietrze | Publikacja | redaktor1 |
| 2021-07-26 22:25:11 | Powietrze | Zapis tymczasowy
Treść (PL): INFORMACJA NA TEMAT OBOWIĄZKU ZGŁOSZENIA DO EWIDENCJI ŻRÓDEŁ CIEPŁA ORAZ RODZAJU SPALANEGO PALIWA W związku z informacją udostępnioną przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego od 1 lipca 2021 każdy właściciel lub zarządca budynku będzie składał w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) deklarację dotyczącą źródeł ciepła i spalania paliw. Od 1 stycznia 2021 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów. Nakłada ona na właścicieli i zarządców budynków obowiązek raportowania, w jaki sposób ogrzewają swoje obiekty. Służyć ma do tego Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków. Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) będzie mechanizmem informatycznym, który posłuży do zidentyfikowania źródeł niskiej emisji z budynków. Kryterium wpisu budynku do systemu będzie stanowiła moc źródła. W związku z tym, w CEEB zostaną objęte budynki mieszkalne, budynki użyteczności publicznej, w tym małe lokalne ciepłownie, zakłady produkcyjne, magazyny, garaże, gospodarstwa rolne, a nawet kościoły i szpitale pod warunkiem, że nominalna moc cieplna wykorzystywanego źródła spalania paliw nie przekroczy 1MW. Deklaracje mają zawierać adres nieruchomości, imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku, jego telefon, adres poczty elektronicznej, informacje o liczbie i rodzaju źródeł ciepła oraz wykorzystywanych w nich paliwach. W przypadku zmiany ww. danych, właściciel lub zarządca budynku lub lokalu jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia, w którym zaistniała zmiana. Dane do CEEB mają pochodzić nie tylko z deklaracji mieszkańców, ale także z innych rejestrów oraz z kontroli i interwencji tj. kontrole kominiarskie, straży miejskiej (np. kontrole palenisk), kontrole przedsiębiorców prowadzone przez inspekcję ochrony środowiska, gospodarowania odpadami, ściekami. Przepisy zakładają 12-miesięczny termin na złożenie deklaracji CEEB dla budynków już istniejących - licząc od 1 lipca br., oraz 14-dniowy dla nowo powstałych. Niezłożenie deklaracji zgodnie z art. 27h ust.1 ustawy z 28 października 2020 r. o zmianie ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz niektórych innych ustaw jest zagrożone karą grzywny. SANKCJE ZA NARUSZENIE PRZEPISÓW UCHWAŁ ANTYSMOGOWYCH Przestrzeganie przepisów wprowadzonych uchwałą antysmogową będzie kontrolowane zarówno w kwestii posiadanych urządzeń grzewczych jak i stosowanych rodzajów paliw (w przypadku rodzaju paliwa nie dotyczy województwa lubuskiego). W uchwałach antysmogowych brak jest regulacji odnoszących się do sankcji, jaka grozi za niestosowanie się do przepisów tych aktów prawa miejscowego. Sankcja ta została wskazana w art. 334 ustawy Prawo ochrony środowiska, zgodnie z którym: Kto nie przestrzega ograniczeń, nakazów lub zakazów, określonych w uchwale sejmiku województwa przyjętej na podstawie art. 96, podlega karze grzywny. Zgodnie z art. 24 Kodeksu wykroczeń grzywna wynosi od 20 zł do 5 000 zł, przy czym w postępowaniu mandatowym można nałożyć grzywnę w wysokości do 500 zł, a jeżeli czyn wyczerpuje znamiona wykroczeń określonych w dwóch lub więcej przepisach ustawy – 1 000 zł. Należy pamiętać, że zgodnie z art. 225 Kodeksu karnego, udaremnianie lub utrudnianie przeprowadzenia kontroli jest przestępstwem zagrożonym karą aresztu Organami uprawnionymi do nakładania mandatów są policja, inspektorzy Inspekcji Ochrony Środowiska oraz straże gminne. WYMAGANIA OKREŚLONE W UCHWALE ANTYSMOGOWEJ SEJMIKU WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO
|
redaktor1 |
Historia zmian strony - Kopciuchy - do kiedy można używać? Ewidencja źródeł ciepła - obowiązki obywateli













