Krzysztof Jarosz
tel. 68 3601134
e-mail: burmistrz@gozdnica.pl
Burmistrz bezpośrednio koordynuje działalność komórek organizacyjnych urzędu i powierzonych funkcji:
- Referatu Finansowego
- Referatu Organizacyjno Prawnego
- Referatu Spraw Obywatelskich
- Urzędu Stanu Cywilnego
- Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych
- Radcy prawnego.
Do wyłącznych kompetencji burmistrza należą:
- wydawanie zarządzeń jako organ i kierownik urzędu;
- wykonywanie przepisów prawa pracy w stosunku do podległych pracowników i kierowników jednostek;
- podejmowanie decyzji w sprawie ulg i umorzeń w należnościach finansowych stanowiących dochody budżetu gminy;
- rozpatrywanie skarg na osoby pełniące funkcje kierownicze w urzędzie;
- udzielanie pełnomocnictw do wykonywania uprawnień zastrzeżonych do jego wyłącznej kompetencji przepisami ustaw i uchwał Rady;
- reprezentowanie gminy w postępowaniu sądowym i administracyjnym oraz przed organami administracji rządowej, Sejmu i Senatu RP, przedstawicielstwami innych państw;
- przedkładanie Radzie przedsięwzięć inwestycyjnych, priorytetowych dla rozwoju gminy i poprawy jakości wykonywanych zadań;
- podejmowanie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie gospodarowania finansami i mieniem gminy.